U poslednje tri i po godine Beograd se pozicionirao kao najatraktivnija turistička destinacija u ovom delu Evrope, kako zahvaljujući nacionalnoj avio-kompaniji “Er Srbija”, tako i zahvaljujući brojnim sadržajima koji su turistima stavljeni na raspolaganje. Broj turista je u konstantnom porastu, a statistički trend pokazuje da će tako biti i na dalje.
Beograd svima nudi jedinstven doživljaj, bogatu kulturnu ponudu, atraktivne lokacije, kao i mnogobrojne manifestacije i festivale. Beograd je poznat kao grad čiji bogati kalendar događaja privlači sve veći broj domaćih i stranih gostiju.
U Beogradu je u 2016. godini registrovano blizu milion turista i dva miliona ostvarenih noćenja, što su rekordni pokazatelji za turizam Beograda. Prema poslednjim podacima Sekretarijata za upravu - sektor statistike, na teritoriji Grada Beograda u 2016. godini ukupno je boravilo 883.265 turista, što predstavlja porast u odnosu na isti period (januar/decembar) prošle godine za 13%. Od toga domaći turisti su posetili Beograd u broju od 149.672 (10% porast), a inostrani 733.593 (13% porast) ― koji su zajedno istvarili 1.837.265 noćenja!
Za samo tri godine, značajni faktori uspešnosti glavnog grada kao turističke destinacije bezmalo su udvostručeni - a top turista po zemljama iz kojih dolaze u naš grad su:
Pored prometa gostiju registrovanog u beogradskim smeštajnim kapšacitetima - u naš grad je prošle godine pristalo 535 turističkih brodova sa 66.387 turista, što je takođe na nivou rekordnog broja poseta u prošloj godini.
Prema anketi sprovedenoj pred novogodišnje praznike, popunjenost smeštajnih kapaciteta na teritoriji centralnih gradskih opština je 98%
Takođe, ovih dana je otvoren 95-ti hotel u Beogradu ― što je u ukupnom broju za 30% više nego što ih je bilo pre samo tri i po godine. Najviše je hotela sa četiri zvezdice, a najavljeno je i otvaranje novih hotela svetski poznatih lanaca, čime će Beograd moći da odgovori i na najkrupnije zahteve modernog turističkog tržišta.
Zahvaljujući novim investicijama u gradsku i turističku infrastrukturu, Beograd se poslednjih godina profilisao i pozicionirao kao lider u regionu u kategoriji poslovnog i kongresnog turizma.
Avio-kompanija “Er Srbija” ― čiji je predsednik nadzornog odbora Siniša Mali, sredinom 2016. godine uvela je direktne letove za Njujork i tako postala jedina nacionalna avio-kompanija u regionu koja leti za Severnu Ameriku. Otvaranjem novih linija, Beograd je postao centralna tačka za umrežavanje celog regiona sa prekookeanskim tržištima i središte okupljanja odakle polaze i dolaze turisti sa svih strana sveta.
Beograd svima nudi jedinstven doživljaj, bogatu kulturnu ponudu, atraktivne lokacije, kao mnogobrojne manifestacije i festivale. Beograd je poznat kao grad čiji bogati kalendar događaja privlači sve veći broj domaćih i stranih gostiju. Istovremeno, različiti kulturni i zabavni sadržaji su na raspolaganju našim sugrađanima.
Među brojnim manifestacijama u Beogradu, izdvajaju se Fest, Bitef, Bemus, Beer Fest, Oktobarski salon, Sajam knjiga, koje su svojim trajanjem i kvalitetom postale deo identiteta našeg grada, a svake sezone kreiraju se i nove kako bi se dodatno obogatila turistička ponuda nače prestonice.
Ovogodišnja turistička sezona je izuzetno bogata i programima koji su dopuna samim ambijentalnim celinama ― i pravi su primeri koegzistencije turizma i kulture.
Letnji program u Skadarliji svakog petka uveče iznova vraća goste u Skadarsku ulicu koji kroz niz skečeva i anegdota, na humorističan način, podseća na boemski život sa početka 20. veka. Svake prve subote u mesecu, “Pod krošnjama Topčiderskog platana” uživamo u performansu o knezu Milošu I knjeginji Ljubici, ali i folklornom nastupu Umetničkog centra “Talija”.
... sa Brankovog mosta na reci Savi shvatite koliko je zapravo ovaj grad lep. Negde između Pariza i Berlina, samo bez vrtoglavih cena. Veliki i graciozan stari grad na brdu koji gleda na reku sa moje leve strane, zajedno sa crkvama, rečnim splavovima i tržnim centrom u sovjetskom stilu sa moje desne. Izlazim iz autobusa i šetam uzbrdo, do svog hotela, prateći mapu, i nailazim na stari upečatljiv deo grada u pariskom stilu, malim popločanim trgovima i delovima koji me podsećaju na Prag.."
Prvi muzejski performans “Na kafi kod knjeginje Ljubice” podjednako je interesantan i domaćim i stranim gostima, te se već viče od deset godina izvodi u saradnji sa Muzejom Grada Beograda. Cvetni trg je postao bogatiji za muzički program u kom posetioci mogu uživati svake subote uveče, a Tašmajdanski park i Sava promenada ovog leta okupljali su i ljubitelje filma na otvorenom bioskopu, svakog četvrtka, petka i subote.
U Zemunu je aktuelno “Leto na Gardošu”, sa programom koji obiluje predstavama za odrasle i decu, koncertima i drugim sadržajima, u Surčinu “Bojčinsko kulturno leto”, dok su Gročanci i njihovi gosti uživali u bogatom programu jubilarnih 50. Gročanskih svečanosti..
Prateći statističke pokazatelje i demografsku strukturu turista u našem gradu, Turistička organizacija Beograda je ove godine pokrenula promotivnu kampanju u regionu i povela karavan #GoBelgrade u obilazak gradova iz kojih dolaze najbrojniji gosti.
Brendirani autobus sa prepoznatljivim simbolima Beograda se ovog leta našao na Trgu Opera u Temišvaru, Trgu Krajina u Banjaluci i Trgu Aleksandra Batenberga u centru Sofije gde su posetioci mogli da se upoznaju sa aktuelnostma u turističkoj ponudi za ovu sezonu, dok su se u bečkom Kursalonu, zagrebačkom Johanu Franku, banjalučkom Staklencu i Srpskom kulturnom centru u Budimpešti održavale poslovne prezentacije i sastanci naših i inostranih turističkih privrednika.
Pozitivne utiske o #GoBelgrade karavanu prenele su nacionalne televizije svih država okruženja. Pisalo se o dobroj atmosferi u Beogradu i sadržajima kojima je Beograd u njihovim zemljama predstavljen, uz toplu preporuku da se svi ovog leta upute upravo u naš grad. Turisti su animirani na različite načine, prilagođene njihovim putničkim afinitetima. Rumunima su uz pesmu i narodnu igru predstavljene kulturne i tradicionalne spone, mogućnosti za šoping i zabavu.
Predočavajući naš bogat kalendar događaja, koncerata i festivala, Zagrepčanima je priređen beogradski noćni izlazak u njihovom gradu, gde se u svim većim klubovima slušala „beogradska DJ muzika“. U Banjaluci su skadarlijski glumci pozivali na beogradski merak. Da treba da posete Beograd uverili su se i Mađari tokom njihove Noći muzeja, kada su o našem gradu saznavali zabavljajući se uz „silent disco“ kojim je najavljen ovogodišnji Festival piva, a Bečlije su uz domaću rakiju uživale u nastupu naše violinistkinje i umetničkom programu brojnih izvođača.
Posle avgustovske pauze, karavan #Za Beograd je posetio i Sarajevo, Ljubljanu, Tiranu, Solun i Prag. Sarajlije su uživale u pesmi, igri i najavama različitih manifestacija u Beogradu, podsećajući se da tu „ima neka tajna veza“. Na ljubljanskom Tromostovju, nisu samo Slovenci zastajali pored postavke na Trgu već i mnogobrojni strani turisti koji su se u u tom trenutku našli u Slovenačkoj prestonici. Kako je u Solunu pre tacno godinu dana kampanja „Go Belgrade“ i najavljena, Grcima je održano dato obećanje pa su sa zadovoljstvom prisustvovali programu promocije kod „Bele kule“.
Promocija u Pragu je održana posle punih deset godina od poslednjih aktivnosti na ovom turističkom tržištu, i privukla je veliku pažnju kako domaćih tako i inostranih medija. Poseta Tirani bila je istorijska. Prvi put u istoriji, pod okriljem TOB, turizam Beograda je bio predstavljen albanskoj javnosti na prestižnoj lokaciji u centru Tirane, a promociji našeg grada prisustvovao je politički, privredni i turistički vrh Albanije.
Promotivne aktivnosti TOB su realizovane i van granica regiona, pa je Beograd promovisan i u Pragu, prvi put posle deset godina, kao i u Sankt Peterburgu kako bi se turistima iz Rusije predstavile čari naše prestonice.
Prošle godine objavljen i prvi vodič o Beogradu na finskom jeziku. Na jednom od najvažnijih turističkih portala Expedia pokrenuta je nova usluga planiranja troškova na destinaciji, gde je Beograd izlistan među samo pet gradova, uz Njujork, Pariz, London i Viljnus.
Julski broj Lonely Planet Traveller-a na nemačkom jeziku preporučuje Beograd, Adu Ciganliju, Kalemegdan i Skadarliju kao mesta koja se moraju obići, a Ottawa Citizen piše o krstarenju Dunavom na kom Beograd mora biti celodnevna stanica.
Posle posete novinara, u Grčkoj će uskoro osvanuti živopisna reportaža o našoj prestonici dok holandski blogeri počinju da bruje o tome zašto pod hitno treba otkriti Beograd. O Beogradu je pisao britanski Telegraph, prestižni Vogue, Assotiated Press, a nedavno nas je posetio i Travel Channel koji će svoj novi serijal početi upravo emisijom o Beogradu!
Tokom 2017. godine aktivnosti Turističke organizacije Beograda biće usmerene na nova tržišta, Kinu i Rusiju. Radi se na stvaranju dobrih uslova za prihvat velikog broja gostiju sa ovih destinacija, kao i na umrežavanju na nivou regiona kako bi se kreirao novi, zajednički turistički proizvod za veća tržišta.
Beograd je prethodnih godina verovatno bio najlepši za vreme novogodišnjih praznika, i to zahvaljujući novogodišnjoj rasveti i brojnim zimskim manifestacijama. Strategija ove vlasti je da se svake godine novac ulaže u rasvetu koja gradu daje poseban šarm, i svrstava ga među svetske metropole. Ove godine novogodišnja rasveta postavljena je na 51 lokaciji što je skoro duplo više u odnosu na prethodnu godinu kada su dekorativno bile osvetljene 24 lokacije.
U centru Beograda je postavljeno 150 novih turističkih info tabli, koje će turistima omogućiti lakše snalaženje po našem gradu. Nove info-table na srpskom, engleskom, kineskom i ruskom jeziku ― postavljene su u Knez Mihajlovoj, na Terazijama, Slaviji, u Kralja Milana i drugim centralnim gradskim ulicama. Info table su po prvi put ispisane na kineskom i ruskom jeziku, zbog prometa turista sa tih prostora.
Ovaj sistem informisanja u gradu je deo šire strategije da se u Beogradu strani gosti više kreću beogradskim ulicama peške, čime će saobraćaj biti rasterećeniji.